Az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény 78. § (2) bekezdése szerin: Ha az adózónak több meghatalmazott képviselője van, az adóhatóság az iratot az adózó által az iratok átvételére írásban kijelölt képviselőnek kézbesíti, ilyen kijelölés hiányában az adóhatóság az iratot az adózó általa választott meghatalmazott képviselőjének kézbesíti.
Az adóhatóság több meghatalmazott esetében a rendelkezésre álló adatokat úgy értelmezi, hogy a legutóbb adott meghatalmazás az aktuális. Abban az esetben tehát, ha ugyanazon ügycsoportra több személy is állandó meghatalmazást kap, a korábbi állandó meghatalmazotti kijelölést a későbbi, ugyanazon jogosultsággal rendelkező másik állandó meghatalmazott személyére vonatkozó bejelentés felülírja.
Megoldás: az EGYKE adatlapon az egyes ügycsoportokban a képviseltre egyszerre egy személy legyen jogosult.
Továbbá, ha a meghatalmazott a cég cégkapujában ügykezelőként is meg van jelölve: a cégkapu tárhelyre érkező küldemények címkézhetőek, vagyis megfelelő beállításokkal az ügyfelek a küldeményeket azok megnyitása, letöltése nélkül kategorizálhatják, és ügyelosztási szabályokat rendelhetnek az egyes címkékhez (a Feladó, Dokumentumtípus azonosító, Dokumentumtípus leírás megfelelő paraméterezésével) korlátozhatóvá is tehetik azokat.
A NAV által közzétett ügykatalógus dokumentum típus alapján:
Biztosítási jogviszony/ellátás
Csekkigénylés/befizetés
Csőd/adósság-/vagyonrendezés
Dohánytermék-kiskereskedelem
Egyéb NAV irat
EKÁER
Ellenőrzés
Engedélyezés
Eseti igénylés, bevallás
Fizetési kedvezményi eljárás
Folyószámla rendezés
Illeték
Jogutód nélküli megszűnés
Jövedéki ügy
Képviselet, meghatalmazás
Közösségi adószám megerősítés
Közúti szállítás/fuvarozás
Mini Egyablakos Rendszer
Nemzetközi behajtás
Online számla
Pénzmosás elleni eljárás
Pénztárgép/taxaméter
Peres eljárás
Rendelkezés, felajánlás
Számviteli beszámoló
Támogató eljárás
Termékdíj ügyek
Vámigazgatás
Vámszaki bevallás
Végrehajtás/hátralékkezelés
A fent említett ügykatalógusban megtalálhatóak azok a dokumentumtípusok amelyekkel a cégkapus adminisztrációs felületen személyre lebontottan szabályozható, hogy ki, milyen irat olvasására és beküldésére jogosult. Így például meghatározhatjuk, hogy az ellenőrzési, bevallási, adatszolgáltatási, jövedéki, stb. ügyekben ki töltheti le a dokumentumokat.
Az eljáráshoz kapcsolódó határidők a dokumentum megnyitásával valóban megkezdődnek, és törvényi vélelem kapcsolható ahhoz, hogy az arra jogosult nyitotta meg, ezért a fent részletezett beállításokra fokozott figyelmet kell fordítani.