Az EGYKE több meghatalmazott esetén - adóblog.hu

Az EGYKE több meghatalmazott esetén

Az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény 78. § (2) bekezdése szerin: Ha az adózónak több meghatalmazott képviselője van, az adóhatóság az iratot az adózó által az iratok átvételére írásban kijelölt képviselőnek kézbesíti, ilyen kijelölés hiányában az adóhatóság az iratot az adózó általa választott meghatalmazott képviselőjének kézbesíti.

Az adóhatóság több meghatalmazott esetében a rendelkezésre álló adatokat úgy értelmezi, hogy a legutóbb adott meghatalmazás az aktuális. Abban az esetben tehát, ha ugyanazon ügycsoportra több személy is állandó meghatalmazást kap, a korábbi állandó meghatalmazotti kijelölést a későbbi, ugyanazon jogosultsággal rendelkező másik állandó meghatalmazott személyére vonatkozó bejelentés felülírja.

Megoldás: az EGYKE adatlapon az egyes ügycsoportokban a képviseltre egyszerre egy személy legyen jogosult.

Továbbá, ha a meghatalmazott a cég cégkapujában ügykezelőként is meg van jelölve: a cégkapu tárhelyre érkező küldemények címkézhetőek, vagyis megfelelő beállításokkal az ügyfelek a küldeményeket azok megnyitása, letöltése nélkül kategorizálhatják, és ügyelosztási szabályokat rendelhetnek az egyes címkékhez (a Feladó, Dokumentumtípus azonosító, Dokumentumtípus leírás megfelelő paraméterezésével) korlátozhatóvá is tehetik azokat.

A NAV által közzétett ügykatalógus dokumentum típus alapján:

Biztosítási jogviszony/ellátás

Csekkigénylés/befizetés

Csőd/adósság-/vagyonrendezés

Dohánytermék-kiskereskedelem

Egyéb NAV irat

EKÁER

Ellenőrzés

Engedélyezés

Eseti igénylés, bevallás

Fizetési kedvezményi eljárás

Folyószámla rendezés

Illeték

Jogutód nélküli megszűnés

Jövedéki ügy

Képviselet, meghatalmazás

Közösségi adószám megerősítés

Közúti szállítás/fuvarozás

Mini Egyablakos Rendszer

Nemzetközi behajtás

Online számla

Pénzmosás elleni eljárás

Pénztárgép/taxaméter

Peres eljárás

Rendelkezés, felajánlás

Számviteli beszámoló

Támogató eljárás

Termékdíj ügyek

Vámigazgatás

Vámszaki bevallás

Végrehajtás/hátralékkezelés

A fent említett ügykatalógusban megtalálhatóak azok a dokumentumtípusok amelyekkel a cégkapus adminisztrációs felületen személyre lebontottan szabályozható, hogy ki, milyen irat olvasására és beküldésére jogosult. Így például meghatározhatjuk, hogy az ellenőrzési, bevallási, adatszolgáltatási, jövedéki, stb. ügyekben ki töltheti le a dokumentumokat.

Az eljáráshoz kapcsolódó határidők a dokumentum megnyitásával valóban megkezdődnek, és törvényi vélelem kapcsolható ahhoz, hogy az arra jogosult nyitotta meg, ezért a fent részletezett beállításokra fokozott figyelmet kell fordítani.


Válaszolok


Jelen webhely sütiket (Cookie-kat) használ szolgáltatásainak működése, fejlesztése, statisztikai adatgyűjtés, valamint a felhasználói élmény fokozása érdekében. A Webhely használatával a felhasználó elfogadja a sütikre vonatkozó alábbi irányelveket, valamint adatvédelmi nyilatkozatot. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás