2009. július 1-jétől vezeti be legújabb szolgáltatását az APEH. A már meglévő általános telefonos tájékoztató rendszer mellé egy új, ügyintézést is lehetővé tevő szolgáltatás párosul. Az adóalany telefonon keresztól érdeklődhet, intézehti egyedi nyilvántartással kapcsolatos ügyeit, folyószámlájával kapcsolatos kérdéseit, illetékügyeit, a bevallásaival kapcsolatos ügyeit.
tel: 06-40-20-21-22 kékszám
A telefonos ügyintézés biztonságát szolgálja a személyes azonosító kód használata, amelyet az első bejelentkezéskor ad meg az APEH az ügyfelei részére.
KAPCSOLÓDÓ BEJEGYZÉS: Az Ön biztonsága érdekében …
A telefonon történő ügyintézés feltétele, hogy az ügyfél rendelkezzen ügyfél azonosító számmal. Az ügyfél azonosító szám az APEH által véletlenszerűen képzett 8 jegyű szám, mely a telefonos ügyféltájékoztató és ügyintéző rendszerben a telefonáló beazonosítását szolgálja, és az ügyfél által (választása szerint) papíralapon, de az APEH honlapján elérhető, majd onnan kinyomtatott, aláírt, vagy a KR-en (Ügyfélkapun) keresztül elektronikusan beküldött kérelmére képezzük meg. A kérelem nyomtatvány száma: 09UK30, mely július 1-jétől érhető el az adóhatóság internetes honlapján