Skip to main content
Számvitel

2021. július 1-jétől elindult az OSS rendszer

By 2021.08.16.Nincs hozzászólás2 perc olvasási idő

Megváltozott az Unióba nem adóalanynak és ide sorolható szervezetnek történő értékesítés szabályozása. A távértékesítés fogalma pontosításra került, ezzel egyidejűleg új szabályozási környezet került kialakításra. Termék távértékesítése esetén a teljesítés helye alapvetően a megrendelő lakhelyéhez kapcsolódik, ebből következően az értékesítés során a megrendelő lakhelye szerinti áfa adókulcs és számlázási keretek alkalmazandók. Alapesetben az értékesítőnek az illető ország adóhatóságához be kell jelentkeznie és bevallási kötelezettségét is oda kell teljesítenie.

2021. július 1-jétől működik az OSS/IOSS-rendszer, vagyis a One Stop Shop/import One Stop Shop egyablakos rendszer.

A bevezetett OSS rendszer (Egyablakos rendszer) keretében lehetőség van arra, hogy a magyar adóalany ha egy vagy több uniós országba értékesít nem adóalanyok részére az adott ország áfa kulcsával, akkor is egy bevallást tegyen és ezt a hazai adóhatósághoz nyújtsa be. A NAV az uniós országok adóhatóságaival együttműködve továbbítja az adatokat.

Természetesen ugyanez gyakorlat irányadó, ha az értékesítő egy másik uniós országban van letelepedve. OSS-be történő bejelentkezéssel ő is egy bevallással tudja rendezni ilyen irányú kötelezettségét. Az OSS-be való bekerülés nem automatikus, ahhoz az adott gazdálkodónak, értékesítőnek regisztrálnia kell a megfelelő nyomtatvánnyal.

Mivel a szabályozás eléggé összetett, ezért célszerű minden ilyen irányú értékesítést végző vállalkozásnak könyvelője, adótanácsadója bevonásával átgondolnia stratégiáját.

Szólj hozzá

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com