1. A munkavállaló alkalmazásához kapcsolódó rendszeres adatszolgáltatás további jelentős egyszerűsítése, annak érdekében, hogy minden információszolgáltatás egyetlen adatlapon keresztül legyen megoldható.
2. Kisadók, járulékok rendszerének felülvizsgálata, számának csökkentése.
3. Adóaudit lehetőségének bevezetése kis-és középvállalkozásoknál, melynek értelmében az a vállalkozás, amely adószakértővel/könyvvizsgálóval önként megvizsgáltatja cégét hitelesített módon, tevékenysége hitelesített körére mentesül a felelősség alól.
4. A kérhető önkéntes adóellenőrzés lehetőségének bevezetése. Önként kért ellen-őrzés esetén a megállapított hátralékon túl csak kirívó szabálytalanság után kerülhet sor büntetés megállapítására.
5. Adóadminisztrációhoz kapcsolódó elektronikus ügyintézés egyszerűsítése, továbbfejlesztése. A vállalkozások minden adózással kapcsolatos adminisztrációs kötelezettségüknek eleget tudjanak tenni kizárólag elektronikus úton az elektronikus ügyintézés továbbfejlesztésével, egyszerűsítésével, felhasználóbarátabbá, ügyfél-orientáltabbá tételével.
6. Vállalkozóbarát adóhatósági működés kialakítása, amely aktívan támogatja a jogkövető vállalkozót, többek között nyilvános és a hatóság számára kötelező érvényű állásfoglalások kiadásával, a bírságolási gyakorlat irritáló elemeinek felül-vizsgálatával.
7. Az adószámlák kezelésének egyszerűsítése a számlák számának csökkentésével, az átvezetés egyszerűsítésével, az adatközlés cég- és könyvelőbaráttá tételével
8. Transzferár-szabályozás egyszerűsítése.
9. Számviteli és adószabályozás összhangjának megteremtése az egységes fogalom-használat és egységes számítási eljárások alkalmazásával, a számviteli törvény vállalkozói szempontú megértésének fokozottabb támogatásával.
10. Az adórendszerrel kapcsolatos irritációt csökkentő rövidtávú intézkedések.