Skip to main content
AdózásVállalkozás

Kockerd kérdőív az adóregisztrációt követő kockázatelemzéshez

By 2012.03.21.január 31st, 201641 hozzászólás2 perc olvasási idő

Az adóhatóság új törvényi szabályzás alapján egy speciális kérdőívet küldhet az adózó részére. A kérdőív elsődleges feladata, hogy az adózó által végezni kívánt tevékenységhez szükséges személyi, tárgyi és pénzügyi feltételeinek fennállásáról kapjon hiteles képet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Az alábbi információkat kérik az adózótól:

  1. a tevékenység részletes bemutatása,
  2. a foglalkoztatottak számával, az alkalmazás jellegével kapcsolatos információk közlése,
  3. a tevékenység folytatásához rendelkezésre álló eszközök bemutatása,
  4. a tevékenység végzéséhez szükséges helyiség adataira, valamint a helyiség használatának jogcímére vonatkozó információk közlése,
  5. a végezni kívánt tevékenységhez rendelkezésre álló pénzügyi, finanszírozási források részletes bemutatása.

Kérdőív 13 oldalon keresztül kíváncsiskodik, többé-kevésbé jól irányzott kérdésekkel.  Az eljárást elrendelő végzést követően a nyomtatvány kézi kitöltésére (valószínűleg lesz ÁNYK-s változat is) 10 nap áll rendelkezésünkre. Ha ezt mégsem tennénk meg, akkor a jogszabály értelmében az adóhatóság az adószám törlését rendeli el (nem rendelheti!!).  Cégalapítás, cégmódosítás, illetve adószám változás előtt érdemes ezekre a kérdésekre felkészülni, hogy ne érjék minket nagy meglepetések, illetve rendezettek legyenek a körülmények a tevékenység megkezdéséhez.

Külön kérésre szívesen elküldjük e-mail-ben a kérdőívet, info@adoblog.hu

KOCKERD LETÖLTÉSE

 

41 hozzászólás

  • Timea Fulep szerint:

    Szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból.
    Köszönettel:Timea Fulep

  • Balázsi Dénes szerint:

    Szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból.
    Köszönettel:Balázsi Dénes

  • Böbe szerint:

    Szerenénk mi is kérni egy KOCKERD nyomtatványt. Előre is köszönjük! Üdvözlettel: Gyene Erzsébet

  • Szala szerint:

    Én is szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból! Köszönöm! Ádám

  • Laci szerint:

    Én is szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból! Köszönöm! Laci

  • Adoblog deak szerint:

    Folyamatosan válaszolunk a levekre, ha esetleg valakinek nem érkezne meg, akkor azt jelezze és újra elküldjük. Lehet, hogy egyszerűbb lenne letölthetővé tenni… 🙂

  • Ványi Gáborné szerint:

    Szeretnék kérni én is egy Kockerd kérdőívet. 25 napja alapítottam céget így én is várhatóm a nyomtatványt?

    Köszönettel:Niki

  • Attila szerint:

    Én is szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból!

    Köszönöm.
    Attila

  • Monika szerint:

    Szeretnék kérni én is a nyomtatványból. Előre is köszönöm!
    Üdv.: Mónika

  • Enikő szerint:

    Kérhetnék én is egy ilyen KOCKERD nyomtatványt? Köszönöm!
    Üdv,
    Enikő

  • Róbert szerint:

    Tisztelettel kérnék én is egy KOCKERD nyomtatványt.

    Köszönettel,
    Róbert

  • Edit szerint:

    Tiszteletem, szeretnék kérni egy KOCKERD nyomtatványt.
    Köszönettel,
    Edit

  • ilona szerint:

    Tisztelettel kérnék én is egy KOCKERD nyomtatványt.
    Köszönettel Ilona

  • kati szerint:

    Szeretnék én is kérni egy nyomtatványt.

    Köszönöm,
    Kati

  • Alfa-Stegal Kft szerint:

    Mi is szeretnénk kérni a nyomtatványból a levelet megkaptuk.

  • Zsolnai Andrásné szerint:

    Tisztelettel kérnék én is egy KOCKERD nyomtatványt.
    Köszönettel Zsolnai Andrásné

  • Adoblog deak szerint:

    A BEJEGYZÉSBEN LETÖLTHETŐVÉ TETTEM A NYOMTATVÁNYT, ÍGY MOSTANTÓL NEM KELL E-MAILBEN KÜLÖN KÉRNI! ÜDV!

  • Kecso szerint:

    Üdv!

    11. kerületi illetékességű Kft-nek hova kell visszaküldeni a kitöltött kérdőívet? A választ előre is köszönöm.

  • Mocsi szerint:

    Minden szuper. Én már 4 napja dolgozom az értelmezésén, kitöltésén. Addig sem tudom a tevékenységem végezni. Tehát nincs bevétel. A hivatalnokok nagyon szép, precíz munkát végeztek csak azt felejtették el beírni hogy hova kell visszaküldeni!!!! Hihi.

  • Paksi Anikó szerint:

    Most én is elbabráltam a kérdőívvel. A végzés tartalmazza, hová kell visszajuttatni a kitöltött nyomtatványt. a területileg illetékes NAV Ellenőrzést Támogató Főosztályára.

  • Fishy szerint:

    olyankor mi a teendő, ha jött 1 levél, hogy törölték az adószámot, mert ezt nem küldtem be?
    vhogy elkerülte alapításkor a figyelmemet.
    fellebbezek nyilván, de mik az esélyeim?

  • Ritu szerint:

    Szia Fishy!

    Én is hasonló cipőben járok, késedelmesen adtam be, kicsúztam a 10napból és törléssel fenyegetnek. Meg kell indokolnom a késedelem okát, csak azt nem tudom, hogy mit írjak mi az amit el is fogadnak

  • Deák szerint:

    Ilyenkor a legjobb, ha a levelet küldő ügyintézőt felhívjuk és megkérdezzük hogy mit csináljunk. Volt nálunk egy eset ahol is a postás nem hagyott értesítőt a szákhelyen, nem tudott róla az ügyvezető és a levél visszament. Az ügyvezető azt javasolta, hogy küldjük be a nyomtatványt + egy kísérőlevelet amiben leírjuk mi történt. Megcsináltuk, elfogadták.

  • Paul Ágnes szerint:

    Segítséget kérek! Mi a teendő ha a későn leadott nyomtatvány miatt törölték az adószámot?
    Hogyan lehet visszacsinálni a dolgot?
    Mi a menete az ügyintézésnek?
    Köszönettel! Ágnes

  • Deák szerint:

    Van/lesz lehetőség új adószám kérésére. A későn leadott nyomtatvány mellé csatolni kellett volna egy igazolási kérelmet, amiben le kellett volna írni, hogy miért volt a késedelem. Hívja fel az ügyintézőt, hogy ezt pótolná a fellebbezéssel egy időben + adja postára. Sajnos ettől még törölhetik (mert az igazolási kérelmet csak a nyomtatvánnyal beküldésével egy időben elfogadható), de egy próbát megér. Működhet a dolog. (természetesen ha még nem telt le a fellebbezési határidő)

  • Vera szerint:

    Sziasztok!

    A kérdésem első sorban a cikkben fellelhető mondatra irányulna:
    „Ha ezt mégsem tennénk meg, akkor a jogszabály értelmében az adóhatóság az adószám törlését rendeli el (nem rendelheti!!).” Leginkább a nem rendelheti részre. Hogy miért nem rendelheti el?

    Ugyanis nálunk az a helyzet, hogy határidő kicsúszás, jött a levél a törlésről, majd fellebbezés, minden fajta-féle levél és eljárás…s ma kijött a határozat, hogy elrendelték a törlést, s mától mindenki dobjon el mindent a kezéből és menjen haza. 🙂

    Van esetleg valami eljárás, amiről nem tudnék? 🙂

    Előre is köszönöm a választ!

  • Csizma szerint:

    Kedves Vera,
    a cikkben szereplő „nem rendelheti” megfogalmazás azt jelentette, hogy az adóhatóságnak nem lehetősége a törlés elrendelése, hanem kötelessége.

  • Tibi szerint:

    Kedves hozzáértők,
    A tegnapi nap folyamán én is megkaptam a levelet a törlésről. A kérdésem az lenne,hogy mennyi esély van a fellebbezés elfogadására?A késedelmi igazolásba milyen indokot érdemes irni amit el is fogadnak? Illetve ha mégis megtörténik a törlés az valóban 5 év eltiltást jelent?
    Köszönöm

  • könyvelő szerint:

    Végig olvastam minden létező véleményt, hozzászólást, és sehol nem látom a COCKERD miatti adószám törlésnek a következményeit könyvelésben, lépésről lépésre. Pedig nagy szükség lenne rá pl. nekem,milyen bevallások kellenek, kell-e ügyvéd, végig kell-e a végelszámolást csinálni, stb. Kíváncsi leszek, erre fogok-e értelmes segítséget kapni.
    Tibinek! Nem lehet 5 évig tisztségviselő, nem alapíthat új KFT.-ét. A fellbezést csak nagyon indokolt esetben fogadják el. Mi is fellebeztünk, nem fogadták el, és betűről betűre kivizsgálták, hogy indokolt-e.
    Várnám a hozzászólásokat, aki már tudja a következő lépéseket, az adószám törlését követően.

  • Vera szerint:

    Kedves Csizma! Köszönöm válaszod…hogy kötelessége a törlés…hát ettől nem lett jobb kedvem 🙂 de legalább rosszabb sem. 🙂 Köszönöm válaszod!

    Könyvelő!
    Én úgy tudom, hogy ha minden lehetséges eljárás, fellebbezés, levelezés után kijön a határozat, melyben elrendelik a törlést, akkor ott már fellebbezésnek helye nincs, csak bírósági úton vihető tovább az ügy.
    Ez egy olyan törlés, aminél az adószám újra történő megállapítására lehetőség nincs.
    Ha az ember úgy dönt, hogy bíróság…az adószám akkor is törölt státuszban marad.
    A határozat hatályba lépésének dátuma a kézhezvétel napja, vagyis onnantól a cég gazdaságilag nem létezik, de jogilag még igen. De a cégkivonaton úgy is meg fog jelenni a dátum, ami (mivel nálunk minden megtörténhet) eltérhet a kézhezvétel dátumától. Így kezdeményezni kell egy ügyvédnél a társasági szerződés módosítást arra vonatkozóan, hogy végelszámolás alá kerüljön a cég. S akkor jönnek a V1-es záró bevallások.

  • Vera szerint:

    Nem ezt akartam…ezt a kollegina küldte, hogy hagyjuk abba a munkát 😀

    ezt:
    https://www.partnerkonyveloiroda.hu/hirek/121109-butan-kemenykedett-az-allam-a-cegekkel

  • Adoblog deak szerint:

    Pedig az előző is érdekes 🙂
    Igen, szerintem sem volt ez teljesen átgondolt… most sem

  • csibészke szerint:

    Mi is így jártunk, leradírozva, mint a szar, azóta az angol állam gyarapodik a munkánkból, épít autópályát stb., ugyanis ott adózunk.

  • Éva szerint:

    Ha nem kaptam ilyen levelet, akkor nem kell ilyen kérdőívet kitölteni? Tehát akkor nem mindenkinek kötelező ez, csak akitől kéri az adóhaság? Nemrég módosítottuk a cég székhelyét, ennyi történt. De nem jött még semmiféle ilyen kérdőív.

  • Adoblog deak szerint:

    Nekem is van ilyen tapasztalatom, de véleményem szerint kifogják küldeni.

  • forgács sándor szerint:

    Szeretnék kérni egy példányt a KOCKERD nyomtatványból.
    Köszönettel: f. s

  • Anett szerint:

    Üdv
    Ha lehetne én is kérnék egy kockerd nyomtatványt!

    Előre is köszönöm

  • Gabriella szerint:

    Kedves Adóblog!
    Lehet még kérni e-mailben a nyomtatványt?
    Köszömön

    Üdv.

Szólj hozzá

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com