2007. január 1-jét követően a munkavállalóknak megszűnt az a lehetősége, hogy az Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázisból (a továbbiakban: EMMA) lekérdezzék a foglalkoztatásukra vonatkozó aktuális adatokat, mivel az EMMA-t a fent említett időponttal a 2006. évi LXI. törvény 238. §-a megszüntette.
2007. január 8-án megjelent a Foglakoztatási és Szociális Hivatal, valamint az APEH közös sajtóközleménye az EMMÁ-ról (megtalálható a Szociális és Munkaügyi Minisztérium honlapján, a www.szmm.gov.hu oldalon az Archívum / Hírarchívum / 2007. évi hírek linkre kattintva).
Az ügyfelek részéről azóta is egyre gyakoribb igényként fogalmazódott meg munkaviszonyadataik interneten keresztül történő lekérdezhetősége. Válaszul az elvárásokra, az adatokat kezelő szervezetek jelentős fejlesztéseket hajtottak végre az ügyfelek gyors és pontos kiszolgálása érdekében.
Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény 2007. január 1-től hatályos 52. § (16) bekezdése alapján a munkáltatók, kifizetők és a magánszemélyek a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül az Art. 31. § (2) bekezdésében meghatározott saját adataikhoz hozzáférhetnek. Míg az EMMA felé kizárólag a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkaadók voltak kötelezettek bejelentést tenni, addig a hivatkozott jogszabályhely alapján valamennyi kifizető és munkáltató bevallásra kötelezett, így a saját adataik lekérdezésére nyitva álló lehetőség az EMMA által biztosítottnál szélesebb körben áll rendelkezésre.
Azon adózók, akik rendelkeznek egyedi azonosítóval és titkos jelszóval a www.magyarorszag.hu weboldalon az e-BEV szolgáltatások linkre, azon belül pedig a Járulékadat-kivonat fülre kattintva kérdezhetik le saját adataikat. A lekérdezés menetéről részletes tájékoztatást kaphatnak az eBEV portál felhasználói dokumentációjából, amely megtalálható a www.apeh.hu/portal/ebevallas/ügyfélkapu internet oldalon a Fontos Útmutatók blokkban a felhasználói dokumentumra kattintva (Járulékadat lekérdezés rész).
A 2007. január 1. utáni adatok lekérdezésének előfeltétele a központi elektronikus szolgáltató rendszer használatához szükséges egyedi azonosító és titkos jelszó, melyhez az ügyfelek az okmányirodáknál az úgynevezett regisztrációs eljárás során juthatnak hozzá. Részletes információ a regisztrációról a www.apeh.hu/portal/ebevallas/ügyfélkapu oldalon a Fontos Útmutatók blokkban Tájékoztató az adóügyek elektronikus úton történő intézéséhez megnevezésű útmutatóra kattintva található.
A munkavállalók ügyfélkapun történő regisztráció birtokában a munkaadó által bejelentett aktuális biztosítási jogviszonyaikat (munkaviszony adataikat) a kormányzati portál Tajszolgáltatások (www.magyarorszag.hu/allampolgar/szolgaltatsok/taj.html) menü pont alatt kérdezhetik le.
A fenti szolgáltatás az ÁFSZ portál (www.afsz.hu) Álláskeresők blokkban, Hasznos tudnivalók alatt, az Aktuális biztosítási jogviszony lekérdezése menüpontból is elérhető.